• Standaard

Conditieverbetering

Voor het verbeteren van de conditie is afbeulen onnodig. Met deze tips is het mogelijk om geleidelijk fitter te worden. 

  1. Zorg voor de juiste motivatie. Waarom wil je de conditie verbeteren? Wat is er dan beter, fijner, mooier en hoe voelt dat? Dat is nodig voor moeilijke momenten: houd dan dat einddoel op die momenten weer voor ogen. Dat maakt dat je minder snel opgeeft.
  2. Plan je training en zet het in de agenda. Behandel deze afspraken zoals een doktersafspraak: verzetten kan alleen in het uiterste geval.
  3. Bereid de training goed voor: wat is het alternatief voor buiten hardlopen als het regent? Zo heb je nooit smoesjes.
  4. Zorg voor een goed plan. Begin met goede warming-up en stretchen, en wissel de training een keer af gedurende de week. Doe bijvoorbeeld 1 keer conditietraining (hardlopen, hoge-intensiteit intervallen) en 1 keer lichte krachttraining. Bouw de intensiteit langzaam op, afhankelijk van wat de conditie aan het begin was. Train regelmatig en haak niet zomaar af.
  5. Met sporten alléén wordt de conditie niet beter. Bekijk ook het voedingspatroon en zorg dat niet alle extra verbrande energie er ook weer aan gegeten wordt.
  6. Houd er rekening mee dat resultaat niet na 1 week komt. Je zult heel geleidelijk na een aantal weken gaan merken dat dagelijkse activiteiten minder energie kosten, je overdag blijer en energieker bent, en uiteindelijk strakker in je vel zit.

 

Nieuws

  • NIEUW eFIT!

    voor fitheid & vitaliteit én meer beweeglijkheid Fitnesscentrum Roden hee...

    Lees meer
  • Speciaal korting voor jou!

    Lees meer
Meer nieuws
  • VES

    Onze zekerheden

    Als VES sportschool vinden wij het belangrijk dat je je thuis voelt en geven we jou de aandacht die je verdient!

    Lees meer
  • Sfeerimpressie

    Sfeerimpressie

    Kijk en krijg een indruk van Fitnesscentrum Roden.

    Lees meer
  • Zwemles voor kinderen

    Geef je kind op voor zwemles!

    Kleine groepjes, mooie en compacte zwemzaal en deskundige, speelse aanpak van de zwemonderwijzers.

    Lees meer

Om jou zo goed mogelijk te helpen de juiste informatie te vinden, gebruiken we cookies op deze website. Hiermee kunnen we (soms in samenwerking met derden) jouw internetgedrag volgen. Als je verder gaat op deze website, gaan we er vanuit dat je daar akkoord mee bent. Meer weten? Bekijk onze cookiepagina.